.δ.
 

 

ΠΝΕΥΜ.ΛΟΓΟΙ - ΟΜΙΛΙΕΣ

 




 

 

 

ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ 2η


ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΓΑΒΡΙΗΛ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΥΡΑΝΙΩΝ ΤΑΓΜΑΤΩΝ - ΟΜΙΛΙΑ


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ; ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΦΥΣΗ ΤΟΥΣ; ΠΟΙΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ; ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ;
Ζούμε αναμφισβήτητα σε μια εποχή, που κυριαρχείται απ΄ τον ευδαιμονισμό και τον ορθό λόγο. Ο άνθρωπος ζει με τις αισθήσεις και για τις αισθήσεις και η καταπληκτική πρόοδος των φυσικών επιστημών έχει κυριολεκτικά ναρκώσει τα πνευματικά του αισθητήρια. Έτσι ο λόγος για τον αόρατο, τον υπεραισθητό κόσμο μοιάζει ν' αντηχεί παράξενα, ίσως και ενοχλητικά.
Σήμερα που η λατρεία του σατανά έχει πάρει μορφή επιδημίας και οι κάθε είδους καταστροφικές λατρείες ψυχοναρκώνουν χιλιάδες θύματα, η ελπιδοφόρα παρουσία των αγγέλων στη ζωή μας είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητη.
Είναι παρήγορο να γνωρίζουμε πως δεν καλούμεθα ν' αντιμετωπίσουμε μόνοι μας τις απειλές και τις προκλήσεις των καιρών. Πως έχουμε δίπλα μας ισχυρούς προστάτες, ουράνιους φύλακες, <<τη παρεμβολή αυτων φρουρούμενοι και οδηγούμενοι>>, πρόθυμους και ικανούς να μας συμπαρασταθούν σε κάθε μας ανάγκη.
Η Εκκλησία μας, αιώνες τώρα, ζει την παρουσία των αγίων αγγέλων του Θεού σ' όλο της το μεγαλείο μέσα από τη λατρευτική -προσευχητική της εμπειρία. Ιδιαίτερα στη Θεία Λειτουργία, οι πιστοί, εικονίζοντας τα Χερουβείμ, υποδέχονται <<τον Βασιλέα των όλων ...ταις αγγελικαίς αοράτως δορυφορούμενον τάξεσιν>>.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. Στο σύμβολο της Πίστεως ομολογούμε: <<Πιστεύω εις ένα Θεόν, Πατέρα, παντοκράτορα, ποιητή ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και α ο ρ ά τ ω ν...>>.
Πιστεύουμε δηλαδή πως ότι υπάρχει στο σύμπαν, από τον ήλιο, τα δισεκατομμύρια των γαλαξιών, τη γη ακόμα και ο αόρατος κόσμος των πνευμάτων, είναι δημιούργημα του Θεού <<εκ του μηδενός>>.
Όπως γράφει και ο Απόστ. Παύλος: <<Δι αυτού εκτίσθηκαν τα πάντα, τα υπάρχοντα εις τον ουρανόν, τα υπάρχοντα στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε αρχές είτε εξουσίες, τα πάντα δι' αυτού θα τελειοποιηθούν και αυτός υπάρχει προ πάντων, και όλα δι' αυτού διατηρούνται στην ύπαρξη και κυβερνώνται>> (Κολ. 1:16-17).
ΧΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ. Στο υπέροχο βιβλίο του Ιώβ, μιλώντας ο Θεός, δηλώνει: <<Όταν γεννήθηκαν τα άστρα, με ύμνησαν με αίνους και με μεγάλη φωνή, όλοι οι άγγελοί μου>>. (38:7)
Έτσι πρώτα δημιουργήθηκε ο πνευματικός κόσμος και ύστερα ο υλικός και τέλος ο άνθρωπος.
Από την υμνολογία: <<Έθεσες των κτισμάτων σου αρχή, των αγγέλων την ασώματον ουσία, ποιητά>>
ΤΡΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ. Δεν μας έχει αποκαλυφθεί ο τρόπος της δημιουργίας των αγγέλων. Κατά τον άγιο Γρηγόριο το Θεολόγο, δημιουργήθηκαν όπως και η υπόλοιπη κτίση: Ο Θεός, λέει, <<εννοεί τας αγγελικάς δυνάμεις και ουρανίους και το εννόημα έργο ην>>. Δηλαδή δημιουργούνται με το που συλλαμβάνει ο Θεός την ιδέα της δημιουργίας τους.
ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ. Γνωρίζουμε πως είναι πλασμένοι <<κατ' εικόνα Θεού>> και ασώματοι. Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, συνοψίζοντας τη πατερική διδασκαλία γράφει: <<Ο άγγελος είναι φύση νοερή, αεικίνητη, αυτεξούσια, ασώματη. Υπηρετεί το Θεό και είναι κατά χάρη αθάνατος, αλλά τα ουσιώδη γνωρίσματα και τη σύσταση της φύσεώς του μόνο ο Κτίστης τα γνωρίζει. ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ 2η